Marketingové stratégie

Trvanie: 2 dni (16 hodín)
Veľkosť skupiny: do 5 – 12 účastníkov

Rastúca konkurencia na trhu si vyžaduje, aby sme mali efektívny marketingový plán nielen na udržanie si súčasnej základne zákazníkov, ale aj na dosahovanie rastu a cieľov v oblasti ziskovosti.

Zvyšujúce sa náklady na reklamu a priamy predaj si však zároveň vyžadujú, aby naše marketingové metódy boli finančne prijateľné a príťažlivé z hľadiska návratnosti našej investície. Všeobecným zámerom kurzu je rozvinúť Vaše marketingové
vedomosti a zručnosti a bezprostredne ich aplikovať na vytvorenie prijateľného, ale
účinného marketingového plánu pre Váš výrobok/službu a pre Vašu firmu.

Ciele kurzu:

  • nadobudnete znalosť prvkov úspešného marketingového plánu
  • pochopíte prinajmenšom 10 marketingových metód a výhody a nevýhody každej z nich
  • získate zručnosť vo voľbe marketingových metód, ktoré sú vzhľadom na Váš výrobok alebo službu najefektívnejšie z hľadiska nákladov
  • nadobudnete poznatky a zručnosť v aplikovaní analýzy nákladov a návratnosti na Váš plán si rozviniete svoje zručnosti prípravou konkrétneho písomného marketingového plánu pre Vašu firmu

Podstata spočíva v tom, že: implementácia Vášho marketingového plánu Vám prinesie zvýšený objem predaja pri súčasnom zlepšení zisku a s nižšími nákladmi.

KĽÚČOVÉ TÉMY

Základné prvky marketingového plánu

  • tri typické otázky, ktoré si musíte zodpovedať

Situačná analýza

  • definovanie kde sa nachádzate, situácie na trhu a konkurencie
  • silné a slabé stránky
  • hrozby a príležitosti

Analyzovanie príležitostí a stanovovanie cieľov

  • sústredenie sa na to, čo chceme dosiahnuť – na výsledky

Sme/môžeme byť jedineční

  • apelovanie na segmenty trhu a príležitosti pre zisk

Komunikácia prostredníctvom marketingových metód

  • 22 spôsobov ako môžete osloviť svojich potenciálnych zákazníkov
  • voľba najefektívnejšieho spôsobu z hľadiska nákladov
  • identifikovanie správy a média
  • vytváranie želaného imidžu

Využívanie vstupov zo strany zákazníkov

  • zhromažďovanie užitočných informácií od zákazníkov i „ne“zákazníkov

Cenotvorba

  • z hľadiska podielu na trhu a ziskovosti a stability Vašej pozície

Vytváranie marketingového plánu

  • písanie uskutočniteľného a z hľadiska nákladov najefektívnejšieho marketingového plánu

Získavanie súhlasu s plánom

  • komunikovanie a získavanie súhlasu s Vaším plánom
  • Meranie úspechu a návratnosti
  • zbieranie štatistických údajov o úspešnosti marketingu – čo fungovalo? – ako dobre?
  • čo sme získali? aká bola návratnosť marketingovej investície?

Opakovanie a zdokonaľovanie procesu

  • ročný plánovací cyklus
  • načasovanie
  • vstupy
  • tvorba a implementácia

Prínosy a návratnosť:
Ste významným faktorom z hľadiska úspechu Vašej organizácie. Vaše zručnosti a schopnosti ovplyvňujú základné ekonomické výsledky a ziskovosť Vašej firmy, Váš osobný príjem a napredovanie Vašej kariéry. Investícia do tohto kurzu bude Vám i Vašej firme prinášať prospech ešte roky po skončení tohto kurzu.


Pre viac informácií / vytvorenie cenovej ponuky nás kontaktujte:
info@businesscoaching.sk, 00421 904 682 754