Marketingové stratégie
Trvanie: 2 dni (16 hodín)
Veľkosť skupiny: do 5 – 12 účastníkov
Rastúca konkurencia na trhu si vyžaduje, aby sme mali efektívny marketingový plán nielen na udržanie si súčasnej základne zákazníkov, ale aj na dosahovanie rastu a cieľov v oblasti ziskovosti.
Zvyšujúce sa náklady na reklamu a priamy predaj si však zároveň vyžadujú, aby naše marketingové metódy boli finančne prijateľné a príťažlivé z hľadiska návratnosti našej investície. Všeobecným zámerom kurzu je rozvinúť Vaše marketingové
vedomosti a zručnosti a bezprostredne ich aplikovať na vytvorenie prijateľného, ale
účinného marketingového plánu pre Váš výrobok/službu a pre Vašu firmu.
Ciele kurzu:
- nadobudnete znalosť prvkov úspešného marketingového plánu
- pochopíte prinajmenšom 10 marketingových metód a výhody a nevýhody každej z nich
- získate zručnosť vo voľbe marketingových metód, ktoré sú vzhľadom na Váš výrobok alebo službu najefektívnejšie z hľadiska nákladov
- nadobudnete poznatky a zručnosť v aplikovaní analýzy nákladov a návratnosti na Váš plán si rozviniete svoje zručnosti prípravou konkrétneho písomného marketingového plánu pre Vašu firmu
Podstata spočíva v tom, že: implementácia Vášho marketingového plánu Vám prinesie zvýšený objem predaja pri súčasnom zlepšení zisku a s nižšími nákladmi.
KĽÚČOVÉ TÉMY
Základné prvky marketingového plánu
- tri typické otázky, ktoré si musíte zodpovedať
Situačná analýza
- definovanie kde sa nachádzate, situácie na trhu a konkurencie
- silné a slabé stránky
- hrozby a príležitosti
Analyzovanie príležitostí a stanovovanie cieľov
- sústredenie sa na to, čo chceme dosiahnuť – na výsledky
Sme/môžeme byť jedineční
- apelovanie na segmenty trhu a príležitosti pre zisk
Komunikácia prostredníctvom marketingových metód
- 22 spôsobov ako môžete osloviť svojich potenciálnych zákazníkov
- voľba najefektívnejšieho spôsobu z hľadiska nákladov
- identifikovanie správy a média
- vytváranie želaného imidžu
Využívanie vstupov zo strany zákazníkov
- zhromažďovanie užitočných informácií od zákazníkov i „ne“zákazníkov
Cenotvorba>
- z hľadiska podielu na trhu a ziskovosti a stability Vašej pozície
Vytváranie marketingového plánu
- písanie uskutočniteľného a z hľadiska nákladov najefektívnejšieho marketingového plánu
Získavanie súhlasu s plánom
- komunikovanie a získavanie súhlasu s Vaším plánom
- Meranie úspechu a návratnosti
- zbieranie štatistických údajov o úspešnosti marketingu – čo fungovalo? – ako dobre?
- čo sme získali? aká bola návratnosť marketingovej investície?
Opakovanie a zdokonaľovanie procesu
- ročný plánovací cyklus
- načasovanie
- vstupy
- tvorba a implementácia
Prínosy a návratnosť:
Ste významným faktorom z hľadiska úspechu Vašej organizácie. Vaše zručnosti a schopnosti ovplyvňujú základné ekonomické výsledky a ziskovosť Vašej firmy, Váš osobný príjem a napredovanie Vašej kariéry. Investícia do tohto kurzu bude Vám i Vašej firme prinášať prospech ešte roky po skončení tohto kurzu.
Pre viac informácií / vytvorenie cenovej ponuky nás kontaktujte:
info@businesscoaching.sk, 00421 904 682 754