Coaching pre firmy a manažérov

STRATÉGIA A MARKETING

Marketing – základná hybná sila stratégií a obchodu úspešných firiem.

Cieľ:
Účastníci získajú vedomosti o nových možnostiach marketingu – aktivitách, zostavovaní plánov, pohľade a mieste marketingu vo firme. Seminár prináša informácie aj o najaktuálnejších marketingových smeroch a novinkách, ktoré sú v súčasnej dobe efektívne a finančne menej náročné, o ich využití v praxi a zaradení do marketingových plánov.
Obsah:

  • Definícia marketingu
  • Miesto marketingu vo firme, organizačnej štruktúre, koordinácia činností s obchodným oddelením, úloha PR, koordinácia činností s HR oddelením v internej komunikácii
  • Úloha marketingu v procese tvorby biznis plánu, sales plánu a význam prieskumu trhu
  • Dôvody neúspechu marketingových aktivít a nízkej efektivity marketingových útvarov
  • Marketingový mix – klasický model 4P a moderný model 7C
  • Špecifiká marketingu v kocke u:
    • výrobných firiem
    • obchodných spoločností
    • služieb
    • neziskových organizácií
  • Rôzne formy marketingu
    • klasické: reklama, PR, eventy, direct marketing
    • nové: internet (sociálne siete, blogovanie), guerilla marketing, WOM
  • PR v kocke – definícia, kedy komunikovať s tlačou, komunikačná matica, PR podujatie, krízová komunikácia
  • Tvorba strategického a marketingového plánu
  • Tvorba mediálneho plánu, media mix – výber médií a úloha kreatívnej a mediálnej agentúry
  • Vyhodnocovanie a meranie úspešnosti marketingových aktivít

PUBLIC RELATIONS A EVENT MANAŽMENT ALEBO AKO VYTVÁRAŤ POZITÍVNY OBRAZ O FIRME

Cieľ:
Naučiť sa robiť účinné PR so správnymi prostriedkami kreatívnym spôsobom.

Obsah:

  • Definícia PR
  • Základné pravidlá v PR, komunikácia v PR
  • PR a emócie, využitie prieskumu verejnej mienky, práca s mienkotvorcom
  • Definícia kreativity všeobecne a pre PR, kľúčové slová kreativity
  • Unikátne myšlienky a proces tvorby – out of box thinking – rozvoj kreativity, 5 I‘s – information, incubation, illumination,
  • integration, illustration
  • Pravidlá napísania tlačovej správy
  • Práca s médiami – platené a neplatené PR
  • Čo a kedy komunikovať s tlačou
  • Ako zorganizovať PR podujatie
  • Ako vytvoriť komunikačnú maticu
  • Zvládanie krízovej situácie – krízová komunikácia
  • Špecifiká slovenského PR

NOVÉ TRENDY V MARKETINGU A PR

Cieľ:
Získanie informácií o online marketingu a PR, ich foriem, možností a príkladov z praxe

Obsah:

  • Tradičné PR, vplyv internetu na PR a komunikáciu, zásadné odlišnosti on-line komunikácie od tradičnej
  • Cieľová skupina a sociálne médiá, práca so sociálnymi médiami, ktorá zo sociálnych sietí je pre vás tá správna
  • Úspešné aktivity na sociálnych médiách – príklady z praxe
  • Blogy, bloggery, ako vyjadriť názor, myšlienkové leaderstvo
  • Nové pravidlá pre tlačové a informačné správy, ako písať pre svojich zákazníkov
  • Etika blogovania, smernice pre blogy zamestnancov
  • Twitter, príklady využitia a úspešných kampaní
  • Webová stránka, parametre a dizajn, vizuálne prvky, bannery, videá, podcasty
  • WOM a internet
  • Marketing pre vyhľadávače
  • Multikanálový predaj a marketing – trend blízkej budúcnosti
  • Ako zostaviť plán marketingu a komunikácie

BRAND MANAŽMENT

Cieľ:
Účastníci získajú informácie o tvorbe a budovaní značiek, budú im prezentované prípady z praxe a prípadové štúdie, vyskúšajú si vytvorenie značky podľa zadania lektorky vrátane definovania vízie, tvorby loga, marketingového mixu a akčného plánu na uvedenie značky na trh

Obsah:

  • Brand, značka, branding – čo sa skrýva pod pojmami
  • Atribúty značky – poznateľnosť (brand awareness), ponuka značky (brand promisse), brand identity (meno, komunikácia, optický znak – logo)
  • Význam globálnych značiek – príklady globálnych značiek a ich vnímanie z praxe
  • Význam lokálnych značiek – príklady lokálnych značiek a ich vnímanie
  • Význam tzv. „žiadna značka” (No-brand branding) – príklad z praxe
  • Ako vytvoriť a uviesť značku na trh (launch) – vízia, osobnosť značky (emócie), produkty (sľub a pravda), pozicionovanie, optický znak – logo, claim – prípadové štúdie
  • Úloha príbehu v živote značky
  • Úloha prieskumu – typy prieskumov, ako klásť otázky a ako interpretovať odpovede a stanoviť ciele
  • Od vízie k činnosti :
    • Strategický rozhodovanie o značke a akčný plán
    • Vytvorenie marketingového mixu
    • Ako vytvoriť USP (znaky, ktoré značku odlíšia od konkurencie a urobia ju jedinečnou)
    • Produkty značky – analýza, stratégia
    • Značka – zamestnanci, obchodní partneri, klienti
    • Úloha PR v budovaní značky
    • Úloha reklamy v budovaní značky
    • Úloha sociálnych médií a buzz marketingu v budovaní značky (ktoré sociálne médiá sú pre ktorú značku vhodné)
  • Predaj – úloha značky, najčastejšie reklamné prostriedky používané pri predaji
  • Značka v kríze, značka v ohrození – čo s ňou ďalej? – príklady z praxe
  • Branding a hlavné úlohy brand manažéra, úlohy agentúr (kreatívnej, mediálnej, PR)

PRODUKTOVÝ MARKETING

Cieľ:
Nastaviť jednotný systém rozvoja zručnosti produktových manažérov v zmysle novo vytvorenej pozície „produktový manažér“.
Účastníci kurzu sa naučia ako navrhovať, implementovať technicky a marketingovo podporovať služby a produkty spoločnosti.

Obsah:

  • Náplň a účel pozície produktového manažéra
    • Účel pozície produktového manažéra
    • Miesto produktového manažmentu v organizačnej štruktúre, reporting
    • Náplň práce produktového manažéra
    • Kompetencie produktového manažéra (vlastnosti, zručnosti, vedomosti)
  • Analýza a znalosť trhu, analýza konkurencie, trendy
    • Ako analyzovať trh:
      • makroprostredie, ekonomika, legislatíva
      • trendy životného štýlu, jednotlivé zákaznícke segmenty v závislosti od životného štýlu, segmentácia klientom za účelom
      • vytvorenia správneho produktu
      • analýza konkurencie – kto je náš konkurent, ako urobiť správnu analýzu
      • benchmarking
    • Druhy prieskumov a ktorý kedy využiť:
      • desk research
      • prieskumná agentúra – kvalitatívny (napr focus groups) a kvantitatívny (dotazníkový s reprezentatívnou vzorkou)
    • SWOT – otázky k jednotlivým kvadrantom
      • Čo je to trend a ako ho sledovať, úloha prieskumov trhu a životného štýlu, služby k produktom
      • Spokojnosť zákazníkov – ako tvoriť dotazníky
  • Tvorba produktovej stratégie nových produktov, služieb a riešení a ich inovácia
    • Produkt
      • Produkt ako súčasť marketingového mixu a základný stavebný kameň marketingovej politiky
      • Produkt ako ponuka riešenia potrieb a očakávaní klienta
      • USP produktu
    • Tvorba koncepcie produktu a služieb:
      • Praktické využitie teórie prostriedok – cieľ
      • Management kvality, uspokojenia zákazníka a firemný úspech
    • Strategické plánovanie a analýza produktov:
      • Situačná analýza
      • Diferenčná analýza – GAP analysis
      • Ansoffova matica výrobok/trh
    • Inovácia:
      • Spôsoby vzniku nového produktu
      • Proces inovácie
  • Spolupráca s súvisiacimi oddeleniami v rámci spoločnosti
    • Produktové oddelenie a marketing, PR (aj ako súčasť aj samostatne)
    • Spolupráca s obchodným oddelením
    • Spolupráca s ekonomickým oddelením
    • Spolupráca s výrobou
  • Príprava cenových ponúk
    • Cena ako súčasť marketing mixu
    • FOs, MSPs, LARs, BATNAs
    • Náležitosti cenovej ponuky
    • Prezentácie cenovej ponuky
  • Rozvoj vzťahov so zákazníkmi
    • B2B Databáza zákazníkov – KAM
      • Vytvorenie databázy
      • CRM
    • Direct marketing pre spotrebiteľov
      • Ako náležitosti má mať dobrý produktový leták
      • Katalógy
      • Výstavníctvo
    • Spolupráca s marketingom a PR
    • Značka vs product

AKO VYTVORIŤ ODVÁŽNU, EFEKTÍVNU STRATÉGIU PRE MALÉ A STREDNÉ PODNIKY

Cieľ:
Účastníci získajú poznanie o tvorbe stratégie a marketingového plánu

Obsah:

  • Faktory úspechu a neúspechu v podnikaní
  • Význam marketingu, propagácie a reklamy v podnikaní – všeobecne
  • Úloha marketingu a propagácie pri začatí podnikania, marketingový mix, prieskum prostredia – legislatíva, podpora zo strany štátu, možné prekážky v podnikaní, analýza konkurencie
  • Odhalenie silných a slabých stránok SWOT a Johariho okno
  • Vytvorenie vlastnej značky – čo to znamená, ako postupovať a odlíšiť sa od konkurencie
  • Cenotvorba – náklady, vlastná hodnota značky, ceny konkurencie
  • Rôzne formy marketingu
    • Klasické: reklama a PR, direct marketing
      • reklama – čo to vlastne je, tvorba – kreatíva, výber médií, úloha agentúry, ako urobiť dobrú reklamu, text, farby, hudba
      • PR komunikácia – účel, čo komunikovať, úloha agentúry
      • Direct marketing
    • Nové: internet (sociálne siete, blogovanie), guerilla marketing
  • Webová stránka – vizitka podnikania, základné informácie o tvorbe stránky a možnosti pre začínajúceho podnikateľa
  • Kontakty – získavanie, práca s nimi a ich využitie
  • Zákazníci – ako ich vnímať, čo rozumieme pod pojmom zákaznícky/klientsky servis, tipy na riešenie reklamácií v kocke
  • Význam inovácií produktu a služieb v priebehu podnikania, kedy inovovať, kedy zmeniť produkt a služby
  • Základné body na tvorbu stratégie
  • Vytvorenie marketingového plánu

Pre viac informácií / vytvorenie cenovej ponuky nás kontaktujte:
info@businesscoaching.sk, 00421 904 682 754